You are here: 
Home / News / Culture / Music
 /
rss News rss Articles rss General
Music

Ukraine: results of the Eurovision rigged

June 2 2008
01:30

Dima Bilan's victory cast doubt on the Ukrainian side. Acting head of the National Television countries Basil Ilaschuk said that the leadership of the Russian artist in Eurovision-2008 "is the result of fraud. A first place rightfully belongs to Ani Lorak. Another Ukrainian channel and does sues STRC Russia.

The first place Dima Bilan, according to Basil Ilaschuk, for all was a shock. "Even after the second semi-final came to us and said that Ukraine is ready to Sports Palace and dumplings.

I personally do not know one person who would vote for Bilan. Called to the Balkans to the national channels. There's a poll conducted on the streets after the announcement of results, and there was not one person who would have voted for Russia ", - said in an interview Ilaschuk Ukraine young."

We remind you that Dima Bilan May 24 victory in the Eurovision Song Contest 2008 in Belgrade. Ukrainian singer Ani Lorak with her song Shady Lady won the traditional for Ukraine in second place.

However, Ukrainian Prime Minister Yulia Tymoshenko has congratulated the singer on his victory. "Dear, dear and dear Ani! I heartily congratulate you on winning the Eurovision Song Contest! That's right - a victory! I know that you were the first, but the chaste and delicate Europe could not accept that Ukraine hosted the Eurovision twice in the last four years "- said in a congratulatory message to Tymoshenko, the text of which the press service of prime minister.

Meanwhile, the first vice-president of the Ukrainian National Television and Radio Roman Nedzelsky said that it would sue the Russian state-owned channel "Russia", which aired on the satellite competition on the Ukrainian territory.

Nedzelsky intends to require detention "Russia" broadcasting rights in the territory of Ukraine.

Russian television showed the finale of "Eurovision-2008", although the exclusive rights to televise owned UT-1, RIA Novosti news service of the Ukrainian state TV channel "First National" (UT-1).

"This issue is now engaged in legal department of the First National Channel," - said the spokesman. It is reported Glance
>

Print version

Photo Gallery
At this moment...
Photo

Week top publications
Popular reading
©2006-2019 All rights reserved
liveinternet.ru: display number of browses и visitors for 24 hour